GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 28.03.2024, svátek má Soňa
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » VÍNO

Konzumenti vína jsou čím dál informovanější a náročnější

Konzumenti vína jsou čím dál informovanější a náročnější. Roste proto odbyt kvalitnějších vín, řekl v rozhovoru s ČTK vinař Josef Dufek ze Svatobořic-Mistřína, který patří k nejúspěšnějším moravským vinařům na zahraničních soutěžích.

Jedním z důvodů, proč se zvyšuje odbyt kvalitního vína, je podle Dufka skutečnost, že v české společnosti už je vrstva znalců, konzumentů, milovníků vín, která nenaletí na pochybně laciná vína z Francie či odjinud ze zahraničí. Jsou schopni si zjistit terroir - podloží, konkrétní výsledky vinaře a k tomu se rádi vrací, uvedl Dufek. Podle něj například na Slovácko lidé jezdí za konkrétními odrůdami. Na viniční tratě si zvykli, mají napité podloží, danou odrůdu, uvedl.

Jeho vinařství ročně produkuje kolem 250.000 litrů vína. Dufek se zabývá jen přívlastkovými víny, ne sudovými. Škála odrůd je naopak široká, vinařství se věnuje zhruba třicítce odrůd na 47 hektarech. Firma chce ještě další čtyři až pět hektarů vysadit. Vinice má Dufek také v Kobylí, Velkých Bílovicích a Hustopečích. "Soustředit se na jeden rajón je dost riskantní, v obchodech nemůžeme vypadnout na půl sezony, musíme mít záchytné body," říká vinař, který zaměstnává kolem 30 lidí a v sezoně až 90 brigádníků.

Svůj region nazývá moravským Toskánskem díky kopcovitému terénu. Zvlněná krajina kolem Kyjova je jedno z nejhezčích míst. Když jedu do vinice, bojím se, abych nesrazil nějakého fotografa, co jich tu je z celého světa, uvedl Dufek.

Jeho vinařství má nové vinice, ale i 45 let staré. S víny si prý nyní už jen hraje a experimentuje. Z ocenění si Dufek váží vítězství na Valtických vinných trzích a pravidelné účasti ve francouzské publikaci 1000 Vins du Monde. Účast v zahraničních soutěžích bere jako porovnání kvality.

Nejdůležitější je, že za žádné víno ve flašce se nemusím stydět. Dostáváme se do fáze, kdy se chceme zabydlet, hrát si s terroirem, kvalitou, detaily. Dosud jsme zároveň sázeli, stavěli, řešili vše možné, chodili na soutěže, uvedl Dufek. Spoluzaložil i VOC Slovácko, které má podporovat vína z regionu. Oproti jiným uskupením vín originální certifikace je VOC Slovácko hodně široké, aby přilákalo vinaře od Kyjovska po Uherskohradišťsko. Jde o to, aby ti vinaři, co dělají špičková vína a jsou ve vesnici osamoceni, měli možnost se zviditelnit, dodal Dufek.

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
11.05.2018 - 08:34:57

VÍNO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.