GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Prazdroj spustil kampaň „české pivo bez chemie“. Je licoměrný, křičí konkurence

 

ilustrační fotoMezi pivovary vypukla válka o pověst českého piva. Spor je o látku, která zpevňuje jeho pěnu.

 

Prazdroj ničí pověst českého pivovarnictví. Spustil zákeřnou, podlou a neetickou reklamu. Je třeba ho vyloučit ze svazu pivovarů.

Podobné výroky zaznívají ze všech stran v posledních dnech na adresu Plzeňského Prazdroje. Mezi tuzemskými pivovarníky nastal doslova bratrovražedný boj.

Kampaní za zpřísnění definice českého piva, kterou spustil v minulých dnech lídr trhu Plzeňský Prazdroj jako reakci na odhalení chmelové látky tetrahop v některých pivech v testu MF Dnes, poštvali Plzeňští proti sobě prakticky všechny ostatní pivovary. Včetně těch, které tento chemický stabilizátor pěny nikdy nepožívaly.

Pěnu zpevňuje chemie

Tetrahop není v Česku legalizován, jde o přírodní extrakt chmele, vyráběný ale chemickou cestou. Používají ho dlouhé roky mnohé pivovary, ale nemá nic společného s tradiční českou technologií.

Podobně jako jiné postupy při výrobě velkoobjemových piv – například dořeďování uvařeného piva na nižší stupňovitost systémem HGB nebo zrychlené a neoddělené hlavní a ležácké kvašení. Například HGB je přitom také hojně rozšířené, používá ho i Prazdroj.

Jediný Prazdroj, kterému se podobně jako jiným velkým pivovarům výrazně propadá prodej, okamžitě využil příležitosti, aby zaútočil – byť nejmenovaně - na konkurenty, kteří látku tetrahop na vylepšení pěny používají. Těží z toho, že značky Prazdroje se v testu ocitly mezi většinou těch, ve kterých nebyl tetrahop zjištěn.

Prazdroj chce čisté pivo...

Masivní kampaň pod slogany typu „za čisté české pivo“, doprovázenou popisem odstrašujících vlastností tetrahopu, nápisy „Stop“, odkazy na test MF Dnes s vyjmenovanými „hříšníky“, facebookovou iniciativu „Chci české pivo bez chemie“, spustil Prazdroj prakticky okamžitě poté, co MF Dnes test zveřejnila.

„Kampaň je vedena neetickým způsobem, kdy jsou poskytovány neúplné, zkreslené nebo dokonce nepravdivé informace tak, aby vyvolaly dojem skandálnosti,“ reaguje mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Právě ve Staropramenu a ještě i pivech Svijany, Janáček nebo Zlatopramen se podle testu tetrahop objevil.

Hlasitou kritikou směrem k Prazdroji ale nešetří hlavně pivovary, které tetrahop nikdy nepoužily a které si na tradiční české technologii zakládají už dávno. Třeba humpolecký Bernard. „Tak negativní kampaní a poukazováním na konkurenty Prazdroj poškozuje celé české pivovarnictví. Tetrahop není největší prohřešek proti čistotě,“ říká spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.


reklama:

..poškozují všechny pivovary, křičí konkurence

„Prazdroj zahájil vyloženě neetickou kampaň, jejímž výsledkem mohou být ve světě šířené zprávy typu – Češi vaří chemické pivo,“ říká mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec. „V Prazdroji nemají mantinely, jejich arogantní chování škodí všem,“ dodává.

Pivovarníky rozzuřil postup Prazdroje především proto, že před časem, kdy se na půdě Českého svazu pivovarů připravovala pravidla pro udělení evropské chráněné známky „České pivo“ právě Prazdroj odmítal zavedení přísnějších kritérií. Tehdy silou nejvlivnějšího člena a přispěvovatele svazu prosadil pro udělení ochranné známky České pivo méně striktní pravidla. Teď obrací a volá po zpřísnění pravidel pro její udělování.

„V Prazdroji přitom musejí dobře vědět, že pravidla teď už zpřísnit nelze, byly to roky vyjednávání a musely by se tím znovu zabývat všechny členské země,“ reaguje výkonný ředitel svazu Jan Veselý. Kampaň podle něj může uškodit nejen pověsti celého českého pivovarnictví, svazu, chráněné známce České pivo, ale ve výsledku i samotnému Prazdroji. Svaz musí situaci podle něj urychleně řešit.

Co se jim nelíbí? Chceme jen kvalitu!

V Plzni všechna tato obvinění popírají. „Iniciativa Za čisté České pivo není adresná. Proto nás překvapuje rekce některých českých pivovarníků. Spíše bychom očekávali podporu všech pivovarů, kterým jde o zachování výjimečnosti českého piva. Naše iniciativa je otevřená,“ reaguje mluvčí Prazdroje Jiří Mareček.

Na protest proti jednání Prazdroje už začaly některé pivovary vystupovat ze svazu. Například Pivovar Žatec a chystají se další. Řada z nich dokonce tvrdí, že test v MF Dnes inicioval právě Prazdroj, aby poškodil své konkurenty. „To těžko. Dostali jsme zadání na zjištění tetrahopu a míry pěnivosti, ale všechny vzorky k posuzování byly anonymní,“ říká šéf Výzkumného ústavu pivovarského Karel Kosař.

„Tetrahop a pěnivost jsme se rozhodli zkoumat na základě přednášky někdejšího sládka Budvaru pana Tolara, který před časem na semináři pivovarnického svazu mluvil právě o prostředcích, kterými některé pivovary vylepšují pěnu. Tam mne to zaujalo. Prazdroj nás v žádném případě neovlivňoval,“ vysvětluje redaktorka testů v MF Dnes Hana Večerková.

 

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
11.04.2010 - 13:12:35



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 4 plus 1 je
 

BagssjpPorie 15.02.2024 13:52:21
スーパーコピーブランド弊社は安心と信頼のスーパーコピーブランド (N級品)専門店です!全国送料無料!日本一流品質のスーパーコピー時計、ブランド財布コピー、ブランドバッグコピー新作最新入荷!ロレックススーパーコピー,ウブロ スーパーコピー,ブランド時計 コピー,ブランド スーパーコピー,コピーブランド 通販,スーパーコピー 財布その他の世界一流ブランドコピーを取り扱っています。 }}}}}} https://www.bagssjp.com/product/detail-10291.html https://www.bagssjp.com/product/detail-2866.html https://www.bagssjp.com/product/detail-10235.html https://www.bagssjp.com/product/detail-6053.html https://www.bagssjp.com/product/detail-1535.html
s.ráth 17.04.2010 10:17:06
tak jeste jednou bez diakritiky. Jest zajimave, ze zrovna tento boj vede producent jihoafrickych limonadicek? A co na to pan Mackay, sef SAB Miller? Nevadi mu mu, ze mu tady soudruzi pomlouvaji jeho nejprodavanejsi znacku Miller Light?
s.ráth 17.04.2010 10:08:10
no a že zrovna producent "jihoafrických" limonádiÄ
PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.