Už uplynul celý rok od doby, kdy jste si naposledy mohli na tomto místě přečíst článek o minibarech. Trh se ale vyvíjí, možná přichází doba pro novou investici.
Z technického hlediska se příliš moc nezměnilo a pořád se drží na špičce prodejnosti absorpční minibary. Výrobci se snaží snižovat spotřebu energií a používají ještě dokonalejší izolační vrstvy, vyspělejší řídicí elektroniky, jako Fuzzy Logic III či ISM Logic, a klasické žárovky se mění na LED diody.
Další dobrá zpráva je, že ceny minibarů výrazně klesaly a některé typy můžete koupit až o 30 % levněji než před několika lety. Poměrně nízká pořizovací cena umožňuje koupit minibary i hotelům s nižším rozpočtem. Snažte se při výběru preferovat renomované značky a vyvarujte se výrobků, které nemají odborný servis v České republice či nesplňují normy EU. Vyžadujte referenční listinu, certifikáty jako CE či RoHS a nekupujte podezřele levné produkty, kde hrozí, že životnost minibarů bude stejná nebo kratší než záruční lhůta.
Mnoho hotelů se dívá na minibary jako na nutné zlo a umístí je do pokojů jenom proto, aby splnily jednotnou klasifikaci hotelů, a o další provoz se už ani nestarají (často je ani nezapnou). Pokud už minibary vlastníte, nepoužívejte je jako prázdné chladničky, ale snažte se s nimi vydělávat. V poslední době si může už jen málo firem dovolit, aby nabízely hostům služby zadarmo. Jestli nepatříte přímo mezi ně, doporučuji minibary využívat jako další zdroj příjmů.
Je důležité, aby obsah minibaru hosta dostatečně lákal. To platí pro výběr nabízeného sortimentu a též pro jeho ceny. Musíte si především uvědomit, že každá kategorie hotelů má svoji klientelu a nelze očekávat stejné požadavky od domácího turisty v tříhvězdičkovém hotelu a od zahraničního obchodníka či celebrity ve špičkovém hotelu v centru města.
Před doplněním minibarů přemýšlejte o tom, jaké výrobky budou vaše hosty nejvíce lákat a jakou cenu si můžete dovolit, aby hosté nekupovali tytéž produkty raději v sousedním obchodě. Všeobecně platí, že ceny produktů v minibaru jsou vyšší než ceny v obchodech, ale neměly by převyšovat ceny, které obvykle používáte v lobby baru či restauraci. Ve výběru by neměla chybět minerální voda, nealkoholické nápoje, pivo a víno. Můžete nabízet minerálku sycenou i nesycenou, různé džusy, colu, ledový čaj a alkoholické nápoje. Pokud máte převážně zahraniční klientelu, preferujte spíš dobře známé mezinárodní značky.
Vedle základní nabídky můžete doplnit minibary i dalšími produkty, jako například tvrdý alkohol, šampaňské, sušenky, arašídy, mandle či čokolády. U hotelů s ruskou klientelou nesmí chybět v nabídce vodka a s anglosaskou whisky. Je též dobré, když má host v minibaru k dispozici nějaký digestiv.
Budete muset vypracovat i systém kontroly, aby se minimalizovaly ztráty při provozu minibarů. Doporučuje se umístit v blízkosti minibarů ceník a malý formulář, kam hosté mohou zaznamenávat počet a typ konzumovaných výrobků. Kontrola a doplnění zásob by měly probíhat denně, ale minimálně před odchodem hosta. Také je velmi důležité, aby se personál zeptal hosta při check-outu, zda z minibaru něco konzumoval, či ne.
Na zajištění dveří minibarů můžete používat speciální plombu. Nevýhoda tohoto systému je, že zaplombovaný minibar do jisté míry klienta odradí od konzumace.
Někteří výrobci nabízejí světelnou signalizaci reagující na otevírání dveří minibaru, aby urychlili kontrolu. U minibarů značky Dometic lze tento systém aktivovat dálkovým ovládačem, kdy se kontrolka umístěná obvykle v nožičce minibaru rozsvítí, pouze když host otevře minibar. U těchto minibarů stačí kontrolovat obsah pouze v případě, kdy kontrolka svítí.
Občas ani ta nejdokonalejší kontrola nestačí. Někteří "šikovní" hosté vypijí originální obsah a lahvičku naplněnou obyčejnou vodou znovu uzavřou. Abyste předešli zklamání a reklamaci dalšího hosta (který vypil vodu místo vodky), je nutné kontrolovat pravidelně i uzávěry lahviček.
Pokud chcete vašeho hosta co nejvíce nalákat, vyberte minibar s prosklenými dveřmi a vnitřním osvětlením. Denní spotřeba minibarů bude sice nepatrně větší, ale obrat, který vám minibary generují, bude zaručeně vyšší.
Pokud ubytováváte nezletilé klienty, odstraňte z nabídky alkoholické nápoje nebo minibary důkladně zamykejte.
Vedle minibarů můžete v pokojích umístit i kávové sety. Instantní kávy či čaje jsou obvykle k dispozici zdarma. Tuto pozornost každý host jistě velmi ocení a je zde větší pravděpodobnost, že bude ochoten konzumovat placené výrobky z minibaru.
Minibar není trezor.
Větší chuť podívat se dovnitř nabízejí minibary s prosklenou čelní stěnou a vnitřním osvětlením. S alkoholem opatrně, pokud ubytováváte mladistvé.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Attila Balogh, foto: minibary.cz
25.05.2012 - 06:25:15
Znalost destilace přivezli na Pyrenejský poloostrov Arabové koncem 8. století. ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Doposud se pro výrobu ovocných nápojů používaly klasické druhy citrusových ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...