GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.09.2017, svátek má Zlata
GastroTrend

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

O hosta se musíte opravdu zajímat

 

 


O hosta se musite opravdu zajimatTomáš Souček je v pozici food & beverage manažera pražského hotelu Grand Majestic Plaza denně v kontaktu s hosty, čímž má zaručenou téměř okamžitou zpětnou vazbu. Klíčem k úspěchu je podle jeho názoru kvalitně odvedená práce a zájem o zákazníka.

 

Jaké byly vaše profesní začátky?


Mé začátky nebyly vůbec snadné. Po ukončení studia na vysoké škole jsem nastoupil na své první místo v akciové společnosti Lázně Poděbrady jako samostatný odborný referent stravovacího úseku. Moje představa o gastronomii, hotelnictví jako celku a poskytování služeb byla zcela odlišná od skutečnosti, kterou jsem každodenně zažíval. Už tehdy jsem si začínal uvědomovat, že toto není cesta, po které bych chtěl jít.

 

Hotelnictví znáte nejen z praxe, ale také jste tento obor studoval. Byl jste v profesních začátcích konfrontován školní teorií a následnou praxí?


Samozřejmě, stejně jako každý, kdo vystudoval obor, ve kterém následně začal pracovat. Škola mi určitě dala spoustu dobrých základů, ale každý dobře víme, že vždy stejně záleží na člověku samotném, jak své teoretické poznatky v praxi uplatní.

 

Jak se podle vás v hotelu projevuje skutečná kvalita služeb?


Na tuto otázku je jednoduchá odpověď. Je to spokojenost hostů, kteří se k nám do Grand Majesticu v Truhlářské rádi vrací. Jako F&B manager se setkávám se zákazníky každý den osobně, takže zpětnou vazbu mám okamžitě. Kvalitně odvedená práce na všech úsecích a skutečný zájem o zákazníka, aby byl host spokojený, to je klíč k úspěchu. Já bych dal rovnítko mezi spokojeným zákazníkem a kvalitou odvedených služeb. Za oddělení, která spadají pod mou kompetenci, je to neustálé zlepšování poskytovaných služeb v oblasti banketů, kde je potřeba poskytnout 100% spolehlivý servis všech požadovaných služeb, ale zároveň splňovat i očekávání hostů na úrovni zážitku. Evoluce je přirozená a bez ní nelze jít vpřed. Hotel Grand Majestic Plaza je na trhu od roku 2009 a má velký potenciál, který je nutné využít. To se týká například hotelové restaurace Atrium, která byla úspěšně certifikována AHRČR a připojila se tak do projektu Czech Specials, podporujícího české speciality. Tyto hodnoty se stávají motivací pro naše zaměstnance vytvářet lepší služby, ale je to i velká devíza, se kterou můžeme dále pracovat ve směru ke všem hostům. Naším plánem v budoucích měsících je celková změna hotelového lobby baru Grand Lounge.

 

Máte nějaký nesplněný profesní sen?


Rád bych se svým týmem vybudoval restauraci, která bude nejen z řad odborníků, ale i širokou veřejností uznávaná a ceněná. Někdy koketuji i s myšlenkou mít jednou svou vlastní malou restauraci.

 

Kde byste se rád viděl za deset let?


Hotelnictví a gastronomie jsou velice dynamické obory, které se neustále rozvíjí. I za deset let chci působit v tomto odvětví, které mě stále naplňuje. Samozřejmě chci, jako skoro každý mladý člověk, dosáhnout met nejvyšších. Nikoliv za deset let, ale do deseti let bych rád seděl v pátém patře, kde je kancelář mého pana ředitele.

 

Můžete nějak porovnat chování, požadavky českých a zahraničních klientů? V čem se liší?


Myslím, že dnes jsou požadavky našich i zahraničních klientů srovnatelné. Mohu konstatovat, že všeobecně je vyžadována stálá a zároveň vysoká kvalita služeb za odpovídající hodnotu.

 

Čím vás obor F&B pohltil? Nechtěl byste se v rámci hotelu vrátit do segmentu obchodu, kde jste působil během své stáže v zahraničí?


Dlouhodobý kontakt s hosty, práce s kvalifikovaným týmem a kolegy byly tím, po čem jsem již během studia toužil. V současné době, a možná to bude znít zvláštně, je to určitý druh pozitivního stresu. Obchod je nedílnou součástí mé práce. V Německu jsem působil přímo na Verkaufsabteilung des Kongress Hotel Manheim a byla to velmi cenná zkušenost, která se v životě neztratí. Doporučuji každému, kdo chce pracovat nebo již pracuje v hotelnictví, projít nejdříve obchodním oddělením. V mém případě to rozšířilo vnímání hosta jako takového a velmi si uvědomuji, kolik úsilí musí obchodníci vynaložit, aby si hosté vybrali právě ten váš hotel, a to i opakovaně. Jedno lidové rčení zní: nikdy neříkej nikdy, ale asi bych to svěřil fundovanějším osobám.

 

Jaké jsou současné trendy v úseku F&B?


Už jsem se zmínil, že gastronomie je neustále se rozvíjející obor, takže trendy se vyvíjí velmi rychle. V současnosti, podle mého názoru, je stále silný pojem "bio", ve kterém jsou stále nepoznané rezervy. Dále je to gastronomie zaměřená na naše nejmenší zákazníky - zdravá dětská jídla - a pochopitelně nemohou chybět koncepty zdravého fast food stravování, regionální gastronomie, slow food, ve kterém se jedná o přípravu pokrmů bez chemických konzervantů, či polotovarů, fusion cuisine nebo molekulární kuchyně.

 

Když vy sám cestujete, upřednostňujete hotely, nebo spíše rodinné penziony?


Jelikož máme ročního syna, cestuji vždy s rodinou. Velmi rádi využíváme služeb menších hotelů nebo penzionů pro jejich individuální přístup a klidnou atmosféru. V poslední době jsme využili například ubytování v Resortu Sv. Kateřina v Počátkách u Jindřichova Hradce nebo v Zájezdním hostinci v Přídolí u Českého Krumlova. Obě zařízení jsou rozdílná, ale jedno je spojuje. Perfektně připravené služby, velmi přátelský servis a ochotný personál. Takové podniky mají u mě přednost a přál bych si, abychom jako hosté vždy našli vstřícnost našich hostitelů, kteří jsou připraveni splnit všechna naše přání.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
22.02.2013 - 08:36:54

REKLAMA

Nejčtenější články

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

01.07.2009 - Na vlnách letní gastronomie

Se střídáním ročních období je vhodné obměňovat také skladbu menu ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2017 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.