GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.09.2017, svátek má Zlata
GastroTrend

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Přemýšlejte jinak a vybočte z davu

 

 

 

ilustracni fotoVybočit z osvědčených principů a lehce obměněných sezonních nabídek, které v pravidelných cyklech přivedou určitý počet zákazníků, se dá jen těžko. Ať už za tím stojí pohodlnost provozovatele hotelového zařízení nebo snad strach z nového a nepoznaného, je nutné zavedený stereotyp přece jen čas od času oživit. A nebojte se riskovat, případně šokovat okolí.



Jednou z příležitostí, kdy mají hoteliéři prostor pro změnu dosavadní strategie v oslovení stávající i nové potenciální klientely, je krize. Věřte nebo ne, ale právě ony špatné časy, kdy všichni spílají nad malou obsazeností a nízkou cenou, mohou být výzvou, pro nové začátky a konce přežitých, mnohdy již nefungujících, postupů. A proč? Protože pro záchranu vašeho živobytí-provozování hotelu, budete pod tlakem nepříznivých událostí, ochotni udělat téměř cokoliv. Budete svolní více riskovat a ve snaze odlišit se od konkurence se možná dokonce i více odvážete. Tipy ze zahraničních hotelů, jak jít tzv. proti proudu, přinášíme v následujících bodech:

 

VSAĎTE NA NEDOKONALOSTI


Již několik let je téměř nutností, aby každý hotel vyšší kategorie disponoval fitness centrem. Ať už se jedná o hotely v centru velkých měst či hotely v horských nebo přímořských oblastech, počet klientů, kteří tráví několik hodin denně cvičením a pocením se v moderních tělocvičnách, je stále dost velký na to, aby se hotelům investice do vlastního nebo pronajatého fitness centra vyplatila. Ruku v ruce se zdravým životním stylem a dokonalou štíhlou postavou, kráčí samozřejmě i nabídka hotelové restaurace, jež by měla zahrnovat speciální menu, nápoje bez cukru, případně informace o kalorických hodnotách některého z pokrmů. Nejmenovaný hotel na pobřeží Mexika na to šel ale jinak. Nabídku ubytování vylepšili tak, že v každém pokoji nabízejí tzv. king size a dispozice pokoje jsou vhodné pro hosty "všech velikostí". Lehátka na hotelové pláži jsou rozmístěna široce od sebe, a personál je vyškolený tak, aby se k prostorněji výraznějším hostům choval mimořádně přátelsky. V době, kdy všichni šílíme po dietách a cvičení, se tento hotel profiluje tak, že i host, který nevyznává současné trendy, může zůstat v pohodě sám sebou.

 

DĚTEM VSTUP ZAKÁZÁN


Již delší dobu vládne téměř celému světu kult dítěte, kdy jsou děti prezentovány jako něco nedotknutelného či až nezdravě posvátného. A tento trend se odrazil i v hotelnictví, kdy se nejrůznější provozy profilují jako children-friendly hotely. Není to ale ve skutečnosti nesmysl a marketingový tah? Přece i když přijdete s dítětem do restaurace nebo hotelu, který není children-friendly, nevykáží vás, normálně vás obslouží. Snad v každé lepší restauraci není nouze o dětskou židličku, a pokud klient plánuje divoký alkoholový večírek, zpravidla svěří své robě prarodičům a nechá jej v bezpečí domova. A protože je většina hotelových provozů children-friendly a některé restaurace či kavárny se dokonce specializují na hosty v podobě maminek s dětmi, běžte na to jinak a do svého hotelu dětem vstup zakažte. Nechť je vám inspirací hoteliér z rakouských Alp, který jako první v Evropě provozuje hotel, kam je dětem do dvanácti let vstup zakázán a hosty, které s tímto pravidlem mají problém, odkazuje právě do všech ostatních, a že jich je, children friendly hotelů. Pohodlí u něj najdou všichni zákazníci, kteří si chtějí užít klidu a hlavně ticha.

 

BUĎTE OFF-LINE


Internetové připojení mají ve 21. století téměř všichni uživatelé mobilních telefonů, počítačů nebo tabletů. Pro hoteliéry stále jen zůstává otázkou, zda připojení zpoplatnit či nezpoplatnit. Jenže být on-line a nabízet svým zákazníkům nejrychlejší a nejlepší internetové připojení, je jen pomyslnou jednou stranou mince. Někteří hosté začínají vnímat, že je pro ně tato vymoženost moderní doby doslova pastí, protože i během dovolené jsou z pohledu svých nadřízených nebo klientů k zastižení na e-mailu nebo na nejrůznějších sociálních sítích téměř nepřetržitě, a tudíž nemohou pořádně relaxovat. I v tomto posledním případě přicházíme s inspirací od rakouského hoteliéra, který spustil kampaň ve stylu "off-line holidays", což znamená žádné mobilní telefony, žádné připojení na internet a také žádná média v podobě rádia nebo televize.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
26.02.2013 - 08:37:47

REKLAMA

Nejčtenější články

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

01.07.2009 - Na vlnách letní gastronomie

Se střídáním ročních období je vhodné obměňovat také skladbu menu ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2017 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.