Vybočit z osvědčených principů a lehce obměněných sezonních nabídek, které v pravidelných cyklech přivedou určitý počet zákazníků, se dá jen těžko. Ať už za tím stojí pohodlnost provozovatele hotelového zařízení nebo snad strach z nového a nepoznaného, je nutné zavedený stereotyp přece jen čas od času oživit. A nebojte se riskovat, případně šokovat okolí.
Jednou z příležitostí, kdy mají hoteliéři prostor pro změnu dosavadní strategie v oslovení stávající i nové potenciální klientely, je krize. Věřte nebo ne, ale právě ony špatné časy, kdy všichni spílají nad malou obsazeností a nízkou cenou, mohou být výzvou, pro nové začátky a konce přežitých, mnohdy již nefungujících, postupů. A proč? Protože pro záchranu vašeho živobytí-provozování hotelu, budete pod tlakem nepříznivých událostí, ochotni udělat téměř cokoliv. Budete svolní více riskovat a ve snaze odlišit se od konkurence se možná dokonce i více odvážete. Tipy ze zahraničních hotelů, jak jít tzv. proti proudu, přinášíme v následujících bodech:
Již několik let je téměř nutností, aby každý hotel vyšší kategorie disponoval fitness centrem. Ať už se jedná o hotely v centru velkých měst či hotely v horských nebo přímořských oblastech, počet klientů, kteří tráví několik hodin denně cvičením a pocením se v moderních tělocvičnách, je stále dost velký na to, aby se hotelům investice do vlastního nebo pronajatého fitness centra vyplatila. Ruku v ruce se zdravým životním stylem a dokonalou štíhlou postavou, kráčí samozřejmě i nabídka hotelové restaurace, jež by měla zahrnovat speciální menu, nápoje bez cukru, případně informace o kalorických hodnotách některého z pokrmů. Nejmenovaný hotel na pobřeží Mexika na to šel ale jinak. Nabídku ubytování vylepšili tak, že v každém pokoji nabízejí tzv. king size a dispozice pokoje jsou vhodné pro hosty "všech velikostí". Lehátka na hotelové pláži jsou rozmístěna široce od sebe, a personál je vyškolený tak, aby se k prostorněji výraznějším hostům choval mimořádně přátelsky. V době, kdy všichni šílíme po dietách a cvičení, se tento hotel profiluje tak, že i host, který nevyznává současné trendy, může zůstat v pohodě sám sebou.
Již delší dobu vládne téměř celému světu kult dítěte, kdy jsou děti prezentovány jako něco nedotknutelného či až nezdravě posvátného. A tento trend se odrazil i v hotelnictví, kdy se nejrůznější provozy profilují jako children-friendly hotely. Není to ale ve skutečnosti nesmysl a marketingový tah? Přece i když přijdete s dítětem do restaurace nebo hotelu, který není children-friendly, nevykáží vás, normálně vás obslouží. Snad v každé lepší restauraci není nouze o dětskou židličku, a pokud klient plánuje divoký alkoholový večírek, zpravidla svěří své robě prarodičům a nechá jej v bezpečí domova. A protože je většina hotelových provozů children-friendly a některé restaurace či kavárny se dokonce specializují na hosty v podobě maminek s dětmi, běžte na to jinak a do svého hotelu dětem vstup zakažte. Nechť je vám inspirací hoteliér z rakouských Alp, který jako první v Evropě provozuje hotel, kam je dětem do dvanácti let vstup zakázán a hosty, které s tímto pravidlem mají problém, odkazuje právě do všech ostatních, a že jich je, children friendly hotelů. Pohodlí u něj najdou všichni zákazníci, kteří si chtějí užít klidu a hlavně ticha.
Internetové připojení mají ve 21. století téměř všichni uživatelé mobilních telefonů, počítačů nebo tabletů. Pro hoteliéry stále jen zůstává otázkou, zda připojení zpoplatnit či nezpoplatnit. Jenže být on-line a nabízet svým zákazníkům nejrychlejší a nejlepší internetové připojení, je jen pomyslnou jednou stranou mince. Někteří hosté začínají vnímat, že je pro ně tato vymoženost moderní doby doslova pastí, protože i během dovolené jsou z pohledu svých nadřízených nebo klientů k zastižení na e-mailu nebo na nejrůznějších sociálních sítích téměř nepřetržitě, a tudíž nemohou pořádně relaxovat. I v tomto posledním případě přicházíme s inspirací od rakouského hoteliéra, který spustil kampaň ve stylu "off-line holidays", což znamená žádné mobilní telefony, žádné připojení na internet a také žádná média v podobě rádia nebo televize.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Markéta Lidinská
26.02.2013 - 08:37:47
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...