Nejen pražské hotely mají v posledních letech tendenci využívat dumpingové ceny k zajištění vysokého procenta obsazenosti. Jedná se o velmi snadný a zdánlivě nevyhnutelný způsob plnění ekonomických ukazatelů.
Hoteloví manažeři se pod nátlakem snižování cen velmi rychle naučili hledat nové způsoby zvyšování příjmů a pravidelně přicházejí s množstvím nápadů na nové produkty a služby, které lze hostům nabídnout.
Za co všechno jsou hosté vlastně ochotni zaplatit? Tuto otázku si hoteliéři pokládají dnes a denně. Ceníky hotelových služeb obsahují praní a žehlení oděvů, poplatek za ubytování s domácím mazlíčkem. Host má dokonce možnost uhradit pouze ubytování a snídani si v případě zájmu dokoupit. Téměř celá hotelová nabídka je v každém ubytovacím zařízení za větší či menší poplatek.
Mezi hoteliéry dosud existuje jen jediné tabu a tím je placené internetové připojení. Manažeři se neustále drží představy, že internet musí být bezpodmínečně zdarma. Mají obavy, že zpoplatnění internetu jim odežene hosty a nikdy nebude vydělávat. Ignorují tak příležitost, jak si jednoduše kompenzovat ztráty způsobené současnou situací na trhu.
Nabízí se otázka: "Proč by připojení k internetu také nemohlo vydělávat?" Hoteloví hosté internet očekávají. Požadují stabilní připojení, dostatečnou rychlost a trvají na kvalitní uživatelské podpoře celých čtyřiadvacet hodin denně. Zajištění těchto podmínek je náročné a pro většinu hotelů velmi nákladné. Pokud se manažer rozhodne dotovat internetové připojení z tržeb za ubytování, přichází měsíčně řádově o desetitisíce korun. Řešením není na internetu šetřit nebo ho neposkytovat vůbec. Úspory v této oblasti se okamžitě projeví na hodnocení hotelu. Naopak. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že s placeným internetem je možné pokrýt náklady a zároveň dosáhnout zisku.
Současná doba přeje ředitelům, kteří se ze svých pozic snaží vyždímat maximum a vykazují co nejlepší výsledky v co nejkratší době. Přesto i ti raději investují do vlastní sítě, každý měsíc hradí nemalé poplatky za internetové připojení a odvádí IT firmám tržby získané z ubytování.
Manažeři vícehvězdičkových hotelů namítají, že internet zdarma je v současné době standardem stejně jako dýchání. Hledají jiné způsoby, jak snížit náklady a zvýšit příjmy. Nakupují špičkové úklidové stroje ve snaze úklidovým agenturám co nejvíce zkrátit čas úklidu. Optimalizují pracovní procesy a snižují mzdové náklady. Pronajímají fasády svých objektů na vyvěšení reklamních poutačů. Soustředí se na PPC kampaně na internetu, inovují webové stránky. Zaměřují se na školení a motivaci personálu. Oproti tomu provozovatelé tříhvězdičkových hotelů, penzionů a jiných ubytovacích zařízení se, stejně jako jejich zahraniční kolegové, již nechali zlákat na poskytování placeného internetu. A světe, div se - funguje to!
Většina ředitelů volí kombinaci bezplatných a placených zón. Internet zdarma ponechávají v hotelové hale a odbytových střediscích a za kabelové nebo Wi-Fi připojení na pokojích si hosté připlatí. Úhradu za službu je možné realizovat v hotovosti na recepci nebo on-line platební kartou. Hotely orientované na domácí klientelu umožňují i platbu formou Premium SMS. Host má tak na výběr mezi připojením v hale zdarma a pohodlím internetu na pokoji. V obou případech není nucen dělat kompromisy a dostane kvalitní připojení, které je mu hotel díky zpoplatnění schopen poskytnout. Čemu byste dali přednost vy? Stabilnímu a rychlému internetu za mírný poplatek se zákaznickým servisem, nebo vypadávajícímu připojení zdarma bez kvalitní uživatelské podpory? Wi-Fi fungovalo jako magnet na hosty před několika lety, dnes už je součástí nabídky každého hotelu. Ať se sebevíce zaklínáme službou zákazníkům zdarma, v konečném důsledku jde o to, aby hotel vydělával. A ředitelé hotelů se dělí do dvou skupin - na vydělávající a bývalé.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Zdeňka Plánková
27.02.2013 - 09:49:22
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...