GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.11.2017, svátek má Klement
GastroTrend
 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Kofola zvýšila obrat i zisk

 

 

 

 

Kofola zvysila obrat i ziskSkupina Kofola zvýšila meziročně obrat z 5,902 mil. Kč na 6,157 mil. Kč, což odpovídá nárůstu o 4,3 %. Provozní zisk (EBIT) se zvýšil o 8,5 %, ukazatel EBITDA stoupl také o 8,5 %. Zástupci firmy očekávají, že dlouhodobě nepříznivé vlivy budou trh s nealko nápoji ovlivňovat i v tomto roce. Přesto se firma bude i nadále soustředit na inovace a kvalitu produktů. Velké naděje vkládá do nových čerstvých ovocných a zeleninových šťáv UGO, které v těchto dnech uvádí na trh.



Hospodaření Kofoly v posledních letech ovlivňují stále stejné faktory - zvyšující se cena pohonných hmot, polotovarů pro výrobu PET lahví, cukru, isoglukózy a ovocných koncentrátů, ale i velmi tvrdý konkurenční trh a nestabilní situace v eurozóně. Přesto i tentokrát Kofola potvrdila svoji dobrou kondici.



„Každý rok je pro nás tvrdší, než ten předcházející," říká Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly, a pokračuje: „Bylo by naivní myslet si, že se brzy něco zásadního změní. My jsme se rozhodli, že namísto cenových válek půjdeme cestou kvalitních, zdravějších nápojů a hospodářské výsledky nám ukazují, že naši zákazníci to dokáží ocenit. Jsme také rozhodnuti nadále podporovat lokální dodavatele surovin, abychom podpořili místní ekonomiku".



K plánům na rok 2013 říká obchodní ředitel Kofoly pro Česko a Slovensko Marian Šefčovič: „V tomto roce před námi stojí několik velkých úkolů. Rádi bychom naučili Čechy a Slováky pít šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny. Proto jsme v minulých dnech přišli s lahvičkami UGO s čerstvou šťávou, které ošetřujeme jen tzv. paskalizací. Ta uchová ve šťávě živiny a zachovává přirozenou barvu i chuť čerstvého ovoce a zeleniny."



„Chceme být také mnohem silnějším partnerem pro prémiové restaurace, čerpací stanice a maloobchodní řetězce. Proto jsme nedávno podepsali smlouvu o výhradní distribuci francouzských přírodních vod Evian a Badoit," dodává k plánům Kofoly Marian Šefčovič.



Uvedení lahviček UGO jde ruku v ruce s nedávnou akvizicí fresh barů UGO. Tyto bary založil Marek Farník s Kateřinou Farníkovou v roce 2005. Nyní UGO provozuje celkem 15 fresh barů v 6 největších českých a ve 2 největších slovenských městech. Kofola plánuje otevírat další UGO bary s čerstvými šťávami po celé ČR a SR a to jak vlastní, tak také formou frančíz.

 

 

V tisících Kč

1.1.2012
31.12.2012
1.1.2011
31.12.2011*
Změna
2012/2011
Změna
2012/11 (%)

Prodej výrobků

6 156 911

5 901 878

255 033

4,3%

Provozní zisk (EBIT)

337 561

311 123

26 438

8,5%

EBITDA

782 281

721 208

61 073

8,5%

 

  Pozn.: všechny hodnoty přepočteny z PLN průměrným kurzem za období1.1.2012 - 31.12.2012 (1 CZK = 0,1661 PLN)

 

Zdroj: www.kofola.cz

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

27.03.2013 - 13:12:56

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA
Nejčtenější články

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

07.05.2014 - Tork se stává partnerem Asociace hotelů a restaurací ČR

Společnost SCA, která stojí za globální značkou hygienických řešení ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA
GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2017 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.