Odpovídá senior brand manažer značek Kofola a Semtex Karel Hrbek.
Převedení výrobní linky a začlenění pod Kofolu trvalo asi tři měsíce. Posledních šest měsíců jsme se intenzivně věnovali průzkumu trhu. Semtex Cool je první vlaštovka, která vychází z toho, co jsme se dozvěděli. Je to limitovaná edice ve spolupráci s televizní stanicí Prima Cool, která obarví jazyk nazeleno. Začali jsme ho vyrábět 21. března, na trhu je od 2. dubna, ale pouze v on-tradu a na čerpacích stanicích.
Získali jsme dobrou značku a energy drink. Můžeme využít naši distribuční síť. Semtex jsme dostali do všech gastro provozoven, kde máme další výrobky. To samé se týká off-tradu, řetězců: zalistovali jsme jej i dál. Nyní budeme hlavně budovat značku.
Ptali jsme se lidí, co si o Semtexu myslí a jak ho vnímají. Semtex začal v roce 1995 jako první český energy drink. Komunikace potom odezněla a značka stárla spolu s lidmi, kteří ji začali pít v devadesátých letech. Teď má tak trošku image energy drinku, který pil můj táta. Naší strategií bude více se přiblížit tomu, jak energy drink vidí teenageři a jaký je jejich svět.
Naše distribuce Semtexu na moderním trhu je zhruba 60 %. Vůbec nejsme zastoupeni v diskontech a nehrneme se ani do privátních značek. Smyslem Kofoly jako firmy je dělat značkové výrobky a budovat spojení, vášeň mezi spotřebitelem a značkou.
Místo prodeje je pro nás těžko uchopitelné. Nejsme tam schopni komunikovat to, co bychom chtěli, takže se budeme snažit fungovat jinými kanály, jako jsou ATL, WFM a eventy.
Dělali jsme spoustu výzkumů, například Needscope, jenž pracuje na bázi psychologických pozorování a který trh energy drinků rozdělil na šest potřeb. Vybrali jsme si potřebu "sdílená euforie", což znamená být na jedné vlně s ostatními a zažívat nekonečnou a stále jinou zábavu. To je naše pozice. Když se podíváte na Red Bull, ten je hodně o adrenalinových sportech, image, prestiži, úspěchu. A máme tu dvě vycházející hvězdy: Monster a poté možná nezaznamenaný, ale posilující Rock Star. Vedle toho funguje ještě Big Shock, největší značka na off-tradovém trhu. Ti si hrají s cenovými nabídkami nebo příchutěmi. Naše pozice je někde mezi Red Bullem a Big Shockem.
Myslím, že základní trend je, že se vnímání energy drinků posouvá od funkčního benefitu k chuti a image značek. Dříve lidé pili energy drink hlavně proto, že dodával energii. Kategorie se rozmělňuje z čistě funkčního benefitu do více příležitostí. Proto se například objevují i větší balení, jako jsou litrové PET lahve. Lidé nyní pijí energy drinky také proto, že na ně mají chuť, nebo proto, že jejich značky jsou pro ně atraktivní. Druhým trendem je, že jednoduchá struktura trhu, která tu byla na začátku, tzn. Red Bull plus pár dalších značek včetně Semtexu, se za posledních pět let roztříštila. Nyní mají velký podíl privátní značky a levné značky, a to až 50 % trhu. Také se na trhu v poslední době objevili dva další hráči, kteří jej oživují. Pro nás je to sice nepříjemné, ale nutí nás to, abychom hledali řešení a přicházeli s novinkami. Jejich výzvu přijímáme.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: kač
25.04.2012 - 06:56:51
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Přednímu tuzemskému výrobci cukrovinek Opavia-LU loni vzrostl zisk o více ...
Bugsys Bar zařadil časopis Newsweek mezi dvacet nejlepších barů světa. ...