GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.12.2017, svátek má Miloslav
GastroTrend
 

RUBRIKY/ČLÁNKY » NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Firmě Coca-Cola HBC loni klesl zisk o pětinu na 288 milionů korun

 

Nápojářské společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 milionu korun. Čistý obrat se firmě snížil o 188 milionů na 5,81 miliardy korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Předloni jí rostl zisk o sedm procent a tržby o necelých devět procent.

"Během roku 2016 jsme v ČR dále rozšiřovali naše výrobní portfolio a celkem jsme českým spotřebitelům nabídli komplexní sortiment více než 60 značkových nealkoholických nápojů," napsal do výroční zprávy stejně jako o rok dříve generální ředitel české pobočky společnosti Tomáš Gawlowski. Loňskými novinkami byl podle něj například prodeje nápojů v novém balení o objemu 1,25 litru nebo nové skleněné lahve pro restaurace a hotely.

"V rámci naší dlouhodobé strategie snižování kalorií v našich nápojích jsme rozšířili kategorii light nápojů o další varianty, například u ledových čajů Nestea či energetického nápoje Monster Energy Ultra," dodává. Průměrný počet zaměstnanců firmy loni stoupl o dva na 813.

Jednomu z hlavních konkurentů Coca Coly, skupině Kofola, loni klesly tržby o 190 milionů korun na zhruba sedm miliard. Provozní zisk jí klesl meziročně o 48 milionů na 541 milionů korun. Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se předloni propadla do ztráty, když loňské výsledky zatím nezveřejnila. V roce 2015 firma prodělala 33,4 milionu korun, zatímco o rok dříve byla v zisku 37,7 milionu Kč. Společnost uvádí, že ztráta byla tvořená hlavně rostoucími investicemi do marketingu. Tržby firmy předloni vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun.

Podle společnosti Nielsen se od loňského srpna do konce letošního července prodalo v obchodech s potravinami (bez Makra) sycených nealkoholických nápojů 419,1 milionu litrů, meziročně o 2,4 procenta méně. Nejvíce se prodávaly kolové nápoje, následovaly s velkým odstupem pomerančové limonády, dále pak citronové, tonicové a hroznové.

Coca-Cola působí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993. Společná operační jednotka, která vznikla před 11 lety, patří do skupiny Coca-Cola Hellenic operující ve 28 zemích Evropy, Asie a Afriky.

Světově jí v letošním druhém čtvrtletí klesl zisk o 60,2 procenta na 1,37 miliardy USD (30,6 miliardy Kč). Příčinou jsou mimořádné náklady související s reorganizací stáčíren v Severní Americe, uvedla firma. Bez mimořádných nákladů ale zisk překonal očekávání, hlavně díky poptávce po zdravějších nesycených nápojích a verzích jejích oblíbených nápojů bez cukru.

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
17.09.2017 - 15:57:54

REKLAMA
Nejčtenější články

07.05.2014 - Tork se stává partnerem Asociace hotelů a restaurací ČR

Společnost SCA, která stojí za globální značkou hygienických řešení ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA
GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2017 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.