Nápojářské společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 milionu korun. Čistý obrat se firmě snížil o 188 milionů na 5,81 miliardy korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Předloni jí rostl zisk o sedm procent a tržby o necelých devět procent.
"Během roku 2016 jsme v ČR dále rozšiřovali naše výrobní portfolio a celkem jsme českým spotřebitelům nabídli komplexní sortiment více než 60 značkových nealkoholických nápojů," napsal do výroční zprávy stejně jako o rok dříve generální ředitel české pobočky společnosti Tomáš Gawlowski. Loňskými novinkami byl podle něj například prodeje nápojů v novém balení o objemu 1,25 litru nebo nové skleněné lahve pro restaurace a hotely.
"V rámci naší dlouhodobé strategie snižování kalorií v našich nápojích jsme rozšířili kategorii light nápojů o další varianty, například u ledových čajů Nestea či energetického nápoje Monster Energy Ultra," dodává. Průměrný počet zaměstnanců firmy loni stoupl o dva na 813.
Jednomu z hlavních konkurentů Coca Coly, skupině Kofola, loni klesly tržby o 190 milionů korun na zhruba sedm miliard. Provozní zisk jí klesl meziročně o 48 milionů na 541 milionů korun. Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se předloni propadla do ztráty, když loňské výsledky zatím nezveřejnila. V roce 2015 firma prodělala 33,4 milionu korun, zatímco o rok dříve byla v zisku 37,7 milionu Kč. Společnost uvádí, že ztráta byla tvořená hlavně rostoucími investicemi do marketingu. Tržby firmy předloni vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun.
Podle společnosti Nielsen se od loňského srpna do konce letošního července prodalo v obchodech s potravinami (bez Makra) sycených nealkoholických nápojů 419,1 milionu litrů, meziročně o 2,4 procenta méně. Nejvíce se prodávaly kolové nápoje, následovaly s velkým odstupem pomerančové limonády, dále pak citronové, tonicové a hroznové.
Coca-Cola působí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993. Společná operační jednotka, která vznikla před 11 lety, patří do skupiny Coca-Cola Hellenic operující ve 28 zemích Evropy, Asie a Afriky.
Světově jí v letošním druhém čtvrtletí klesl zisk o 60,2 procenta na 1,37 miliardy USD (30,6 miliardy Kč). Příčinou jsou mimořádné náklady související s reorganizací stáčíren v Severní Americe, uvedla firma. Bez mimořádných nákladů ale zisk překonal očekávání, hlavně díky poptávce po zdravějších nesycených nápojích a verzích jejích oblíbených nápojů bez cukru.
Autor: ČTK
17.09.2017 - 15:57:54
Znalost destilace přivezli na Pyrenejský poloostrov Arabové koncem 8. století. ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Doposud se pro výrobu ovocných nápojů používaly klasické druhy citrusových ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...