GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.11.2017, svátek má Klement
GastroTrend
 

RUBRIKY/ČLÁNKY » KÁVA, ČAJ

Costě se už zase daří

 

 

Coste se uz zase dariKavárenské síti se po akvizici Coffeeheaven vracejí zákazníci.

 

Když v loňském roce převzala v Česku, stejně tak jako v dalších zemích, kavárenská síť Costa Coffee konkurenční Coffeeheaven, netušila společnost HDS Retail Czech Republic, která řetězec Costa Coffee jako franšízu v ČR provozuje, že zákazníci projevují Coffeeheaven vysokou míru loajality a nemusí se jim proto tato akvizice líbit. A taky že ne. I přes veškerou snahu společnosti, která ve spolupráci s reklamní agenturou Attention!Media připravila několikaměsíční svatební kampaň, jíž akvizici přirovnávala ke svatbě, čelila Costa po dokončeném rebrandingu v těchto pobočkách 10% úbytku návštěvnosti.


Pomohl výzkum


HDS Retail Czech Republic si proto prostřednictvím agentury Ipsos Tambor nechala zrealizovat výzkum, který měl rozklíčovat důvody snížené návštěvnosti kavárenské sítě a zároveň pomoci v získávání nových zákazníků (jen pro představu - před rebrandingem měla Coffeeheaven v Česku třináct a Costa Coffee sedm poboček). Výzkum, jenž byl uskutečněný na celkovém vzorku 1200 respondentů (500 byli zákazníci Costa Coffee, 500 byli zákazníci jiných řetězců a 200 nebyli zákazníci kávových řetězců), zjistil, že většina lidí do přebrandovaných kaváren Costa Coffee nechodila kvůli dobré kávě a příjemnému posezení, jako tomu bylo u Coffeeheaven, ale kvůli zvědavosti, protože značku neznali. Na základě těchto zjištění začala společnost výrazně komunikovat kvalitu kávy především prostřednictvím PR, sociálních sítí a samplingu - v kavárnách a přilehlém okolí. "Snažili jsme se komunikovat hlavní druhy kávy, to, že používáme čerstvé mléko, a také to, že kávu připravujeme ručně," objasňuje Jakub Bureš, business unit manager Costa Coffee. Kromě komunikace kvality kávy vedla zjištění ve výzkumu i k nutnosti zútulnění kaváren, k rozšíření sortimentu o sladké pečivo a rovněž k poskytnutí volného připojení k internetu prostřednictvím wi-fi. Protože i to byl jeden z důvodů, proč někteří zákazníci preferovali jiné kavárny - obtěžovalo je domáhat se u obsluhy přihlašovacích údajů. Po půlroce si už Costa Coffee zase mnula ruce, protože návštěvnost i tržby se zvýšily. Kavárenská síť začala hodně komunikovat i věrnostní program, který převzala z Coffeeheaven - i v něm po uskutečněné kampani zaregistrovala větší počet zákazníků. "Díky kampani se objem tržeb realizovaný přes věrnostní program zvýšil o 10 %, ze 30 na 40 %," říká Jakub Bureš.


Na komunikaci kvality kávy navázala společnost v letošním roce pravidelnými bezplatnými semináři o přípravě kávy, které uskutečňuje každý měsíc v centru Prahy.


Kavárnám konkuruje pekařství


V České republice představuje Costa Coffe s dvaceti dvěma pobočkami nejpočetnější kavárenskou síť (pokud pomineme třicet čtyři kaváren McCafé, které do svých poboček zavádí fastfoodový řetězec McDonalds). Co do počtu poboček jsou na druhém místě kavárny značky Starbucks se čtrnácti pobočkami, následuje Mamacoffee se sedmi pobočkami a Gloria Jeans Coffees se čtyřmi pobočkami.


Vyhlášeným kavárenským řetězcům u nás ale začíná konkurovat i francouzské pekařství Paul, které v ČR v celkem deseti prodejnách rovněž provozuje společnost HDS Retail Czech Republic. V některých lokalitách v hlavním městě je prodej kávy v těchto pekařstvích nadstandardní a podle marketingové manažerky pekařství Barbory Holické může Paul suverénně strčit specializované kavárny do kapsy. "Třeba Na Příkopech v Praze prodáváme měsíčně až 13 tisíc káv," dodává Holická. Na celkových tržbách se pak prodej kávy ve všech pekařstvích značky Paul v ČR podílí 20 %.

 

Loňský rebranding kaváren Coffeeheaven na Costa Coffee pojala společnost HDS Retail Czech Republic guerillově - slečnu Coffeeheaven provdala za pana Costu.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Monika Huberová
22.05.2012 - 07:05:36

KÁVA, ČAJ
REKLAMA
Nejčtenější články

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

07.05.2014 - Tork se stává partnerem Asociace hotelů a restaurací ČR

Společnost SCA, která stojí za globální značkou hygienických řešení ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA
GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2017 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.