Franšízový řetězec s kávou a koláči CrossCafe zvýšil loni tržby o 28 procent na 217,7 milionu korun. Letos by se měly zvednout o 12 procent na 244 milionů korun. Řetězec dále zvyšuje počet poboček, letos o čtyři, jedna se pod názvem Cors Café z firmy oddělila. Na konci letošního roku by jich mělo být 23, sdělili dnes ČTK zástupci firmy. Hospodářský výsledek neuvedli.
CrossCafe se označuje za největší tuzemskou kavárenskou síť s pobočkami například v Praze, Plzni, Hradci Králové, Havířově, Olomouci a v Liberci. Na trhu působí od roku 2007. V prosinci společnost otevírá nový koncept CrossCafe Drive. První taková pobočka bude v Hradci Králové, kde na ni předělali bývalou funkcionalistickou čerpací stanici.
"Na českých silnicích působí v současnosti hned několik značek s podobným konceptem. Jejich nabídka ale není čistě kavárenská, a to i přes to, že káva k cestování zkrátka patří," uvedl ředitel firmy Luboš Martínek. CrossCafe Drive nabídne řidičům kofeinové i nekofeinové nápoje, dodal.
Spotřeba zrnkové kávy se v Česku dlouhodobě podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Loni meziročně vzrostla o 6,8 procenta na dva kilogramy.
Autor: ČTK
29.12.2017 - 07:36:23
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...